Ladattavien sähköautojen kanta jatkaa kasvuaan

Sähköautot nähdään laajalti tulevaisuuden ratkaisuna ilmastonmuutosongelmaan. Kun yhä useammat ihmiset siirtyvät käyttämään sähköautoja, on todennäköistä, että sähköautokanta jatkaa kasvuaan.

Meidän mielestämme on tärkeää tuoda ensin esille joitain perustietoja sähköautoista:

Rekisteröityjä ajoneuvoja oli 35,7 miljoonaa vuonna 2016, mikä on 14 % enemmän kuin vuonna 2015. Vuonna 2016 uusia rekisteröintejä tehtiin yhteensä lähes 6600 kuukaudessa, mikä tarkoittaa, että uusia sähköautoja rekisteröidään lähes joka päivä!

Ei ole epäilystäkään siitä, että sähköauto tulee pian hallitsemaan autoteollisuutta. Parantamisen varaa on kuitenkin vielä paljon. On oltava tapa mukauttaa uusia standardeja ja arvoja sähköautoteollisuuteen.

Viimeisen vuosikymmenen aikana sähköautot ovat kasvattaneet suosiotaan. Niiden alhainen hinta ja polttoainetehokkuus tekevät niistä erittäin houkuttelevan vaihtoehdon monille ihmisille. Kuitenkin sen jälkeen, kun joissain maissa otettiin käyttöön uusia sähköautojen akkujen latausasemia koskevia lakeja, niiden kysyntä on laskenut nopeasti tämän ongelman vuoksi.

Öljyn hinnan laskun myötä sähköautojen maailmanlaajuinen kysyntä jatkaa kasvuaan. Teslan ja sen hybridi-sähköautomallien menestys on auttanut sitä nousemaan yhdeksi maailman suurimmista autonvalmistajista.

Onko tämä hyvä asia? Vastaus ei ole todella selvä. Jotkut uskovat sen olevan myönteinen kehitys, koska se laskee keskimääräisiä hiilidioksidipäästötasoja ja tekee omistajista ympäristöystävällisempiä. Mutta on myös niitä, jotka ajattelevat, että se aiheuttaa joidenkin autonvalmistajien voittojen menetystä, kun yhä useammat ostavat sähköautoja pääasialliseksi kulkuvälineeksi ja katsovat muuntyyppisten autojen ajamista alas toivelistaltaan.

Joka tapauksessa odotellaan ja katsotaan kuinka nämä hybridisähköautot toimivat käytännössä, ennen kuin voimme tehdä johtopäätöksiä siitä, mitä ne lupaavat.

Yhdysvalloissa sähköautojen määrä on kasvanut tasaisesti muutaman viime vuoden ajan.

Koska monet autonvalmistajat, kuten Toyota, Honda ja Hyundai, ovat erittäin kiinnostuneita sähköajoneuvojen (EV) myynnistä, ne ovat lisänneet investointejaan sähköautomallien kehittämiseen ja valmistukseen.

Sähköauton suunnittelussa on otettava huomioon kolme päätekijää – kantama, tallennuskapasiteetti ja hinta.

Akun koko on yksi näistä tekijöistä, joka vaikuttaa sen kantamaan. Mitä suurempi akun massa tai paino on, sitä vähemmän sen toimintasädettä voidaan pidentää yli 200 mailia tai 400 kilometriä sen kokoonpanosta riippuen.

Tämän tekijän lisäksi hinnalla on tärkeä rooli, sillä me kaikki haluamme ostaa edullisia ja laadukkaita autoja elämää helpottavalla hinnalla.

Sähköautojen laajasta leviämisestä huolimatta sähköajoneuvojen latauspisteistä on edelleen pulaa. Tämä on kuitenkin ratkaistu käyttämällä sovelluksia, jotka mahdollistavat telematiikan ja jotka eivät vaadi fyysistä pääsyä.

Sähköautojen arvo on kasvanut merkittävästi viimeisen vuosikymmenen aikana. Se on verrattain halvempaa ostaa ja käyttää perinteisiin polttomoottoreihin verrattuna.

Ajoneuvojen kokonaismäärän EU:ssa odotetaan nousevan 44 miljoonaan vuoteen 2030 mennessä. Arvioiden mukaan määrä kasvaa 40 prosenttia. Tämä merkitsee huomattavaa lisäystä hieman yli miljoonasta ajoneuvosta vuonna 2013, ja se edellyttää yhtä merkittävää latausinfrastruktuurin lisäämistä ladattavien mallien osalta.

Jotta voimme vähentää riippuvuuttamme fossiilisista polttoaineista, meidän on laajennettava sähköautojen valikoimaa.

Sähköautomarkkinat eivät ole koskaan olleet näin kilpailukykyisiä.

Vaikka sähköautojen määrä jatkaa kasvuaan, emme ole vieläkään varmoja niiden pitkän aikavälin vaikutuksista maailman liikennejärjestelmään.

Tässä artikkelissa esitetyt mielipiteet eivät ole Intian tiedeakatemian tai Intian hallituksen mielipiteitä, eivätkä ne välttämättä heijasta heidän näkemyksiään, näkemyksiään ja politiikkojaan.

Sähköautojen yleistyessä ladattavien akkujen kysyntä kasvaa tasaisesti. Näin tapahtuu myös, kun uuden auton ostaminen tulee joka vuosi entistä kalliimmaksi.